O nowoczesnych technologiach z zakresu telemedycyny i rozszerzonej rzeczywistości rozmawiamy z Krzysztofem Mędralą, Prezesem MedApp S.A.


Firma MedApp działa w jednej z najszybciej rozwijających się branż na świecie – telemedycynie. Czym dokładnie zajmuje się Państwa firma?

Telemedycyna nie jest jedynym obszarem aktywności MedApp’u. Jesteśmy innowacyjną firmą, oferującą unikatowe rozwiązania softwarowe w zakresie zarówno telemedycyny, jak i rozszerzonej rzeczywistości. Nasze główne produkty, to CarnaLife System (telemedycyna) i CarnaLife Holo (wizualizacja obrazów medycznych).


CarnaLife System, który jest oparty na technologii umożliwiającej zdalne monitorowanie stanu zdrowia pacjenta rozpoznaje ponad 20 nieprawidłowości w sygnałach elektrokardiograficznych, wykorzystując inteligentne algorytmy wykonujące obliczenia w chmurze Microsoft Azure. Produkt jest modułowy składa się ze specjalnie zaprojektowanych aplikacji dla pacjentów oraz lekarzy specjalistów i placówek medycznych.


Drugim rozwiązaniem, które proponujemy jest CarnaLife Holo, umożliwiające wizualizację obrazów medycznych w postaci hologramów. Jego uniwersalność i zaawansowanie technologiczne sprawia, że znajduje on zastosowanie w różnych specjalnościach medycznych. CarnaLife Holo umożliwia pełne zrozumienie trójwymiarowych danych obrazowych, co wraz z informacją o wzajemnej relacji przestrzennej struktur anatomicznych, pozwala zwiększyć wydajność lekarzy na sali operacyjnej oraz bezpieczeństwo pacjentów podczas zabiegów.
Nasze produkty posiadają certyfikat CE potwierdzający medyczną klasę każdej z oferowanych aplikacji.

 

Kto tworzy te zaawansowane rozwiązania i jakie technologie są wykorzystywane?

W MedApp pracuje grono wybitnych ekspertów, zarówno w zakresie programowania, utrzymania produktu, jak i naukowców dbających o rozwój i wdrażanie nowych funkcjonalności systemów. Współpracujemy z wieloma uczelniami medycznymi w kraju, dostosowując poszczególne rozwiązania czy produkty do wymagań konkretnych specjalności. W Spółce działa Rada Naukowa złożona z wybitnych specjalistów w dziedzinie medycyny i techniki. W gronie naszych pracowników mamy osoby posiadające stopnie naukowe doktora, doktora habilitowanego czy będące studentami studiów doktoranckich.  Medapp posiada bardzo silny komponent naukowy, współpracując przy tym z  uczelniami, co zapewnia nam dużą przewagę konkurencyjną.
  

W naszych rozwiązaniach wykorzystujemy najnowocześniejsze techniki i algorytmy z zakresu sztucznej inteligencji, rozszerzonej rzeczywistości, która jest wykorzystywana w CarnaLife Holo oraz uczenie głębokie (ang. Deep Learning). Od strony algorytmicznej, stanowi to ważny element zarówno rozwiązania dedykowanego telemedycynie (CarnaLife System), jak i CarnaLIfe Holo.

 

Czy Państwa rozwiązania są dostępne w innych krajach?

Aplikacje CarnaLife System jak i CarnaLife Holo prezentowane były w wielu krajach, zarówno w trakcie konferencji branżowych, jak i na spotkaniach biznesowych. Podpisaliśmy umowę dystrybutorską z firmą T-Optimus, która będzie odpowiedzialna za sprzedaż naszych produktów w krajach nadbałtyckich oraz list intencyjny ze skandynawską firmą Glocal Health AB.
    

W ramach studenckiego projektu „Leczymy z misją”  nasza technologia była wykorzystywana w Kenii (w latach 2017-2019), gdzie polscy studenci badali pacjentów mieszkających nierzadko kilkadziesiąt kilometrów od dużych miast, gdzie opieka medyczna jest na najwyższym poziomie. Dzięki temu pacjenci mogli skorzystać zdalnie z usług najlepszych specjalistów bez opuszczania swojej miejscowości.

 

Jakie wyzwania stoją przed Państwem w bieżącym roku i w dalszej przyszłości?

Głównym zadaniem stojącym przed firmą jest zwiększenie skali sprzedaży. Rozpoczęliśmy komercjalizację naszych rozwiązań pierwsze aplikacje CarnaLife Holo znalazły nabywców na rynku amerykański w czwartym kwartale 2019 r. Mamy również pierwsze sukcesy w sprzedaży CarnaLife System – na początku roku rozpoczęliśmy realizację dużego projektu z Johnson&Johnson, polegającego na badaniu screeningowym pacjentów z podejrzeniem arytmii.
    

Koncentrujemy się na podjęciu realnej współpracy z możliwymi  partnerami i dystrybutorami naszych rozwiązań. Rozwój funkcjonalności i zastosowania naszych produktów pozwala nam stopniowo rozszerzać grupę docelowych klientów. Chcemy to wykorzystać zwiększając nasze przychody MedApp’u.

 

 Rozmawiała Magdalena Klimek

Zobacz również

Plastimet – kreatywne myślenie, lepsze okna

Plastimet

Jakość w stolarce okiennej to ciepło, dźwiękoszczelność, design i …. trwałość. Razem z naszymi Klientami tworzymy piękne i energooszczędne budynki. Dostarczamy okna, których jakość, styl, estetyka wykonania i parametry techniczne wytrzymają próbę czasu.

DHL eCommerce Polska z siecią 5000 automatów paczkowych – odpowiedź na potrzeby klientów w szczycie paczkowym

DHL eCommerce Polska z siecią 5000 automatów paczkowych  – odpowiedź na potrzeby klientów w szczycie paczkowym

Liczba automatów paczkowych DHL eCommerce Polska przekroczyła właśnie 5000. To kluczowy moment dla firmy, szczególnie w kontekście rozpoczynającego się szczytu paczkowego – najbardziej intensywnego okresu w branży logistycznej. Rozbudowa sieci automatów paczkowych to nie tylko odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, lecz także strategiczny krok, który pomoże skutecznie obsłużyć rekordowe wolumeny przesyłek w grudniu.