W ujęciu marketingowym działalność każdego z funkcjonujących na rynku podmiotów to coś znacznie więcej niż promocja wytwarzanych produktów czy oferowanych usług. Na wizerunek przedsiębiorstwa składają się bowiem wszelkie podejmowane pod jego szyldem aktywności – również te okołobiznesowe. Przyjmują one różne oblicza – działalności charytatywnej, sponsoringu, a także mecenatu kultury i sztuki. Atlas to przykład firmy, która aktywnie angażuje się w inicjatywy majace służyć nie tylko budowaniu pozycji odpowiedzialnego przedsiębiorstwa, ale również zaspokajaniu potrzeb społeczeństwa.

 

zgierz-2042_3543

Foto: Dariusz Kulesza/Atlas


Wspracie kultury
Corporate Cultural Responsibility, choć jest pojęciem stosunkowo nowym, wpisało się już na stałe w strategię wielu firm. Wspierając kulturę marka nie tylko zapewnia ludziom wyjątkowe doświadczenia i przeżycia, ale również towarzyszy im w nich. Atlas od lat aktywnie wspiera cenne inicjatywy z tego zakresu, doceniając ich wartość dla rozwoju gospodarczego oraz społecznego. Doskonałym przykładem wsparcia sektora kultury przez biznes jest współpraca pomiędzy firmą a Filharmonią Łódzką. Jej ostatni efekt to wyjątkowa Gala Operowa, która odbyła się 27 maja 2018. Na scenie pojawili się Mariusz Kwiecień – słynny baryton, należący do ścisłej, światowej czołówki śpiewaków operowych, oraz znana sopranistka – Joanna Woś. Koncert, podczas ktorego artyści wykonali najpiękniejsze arie i duety z oper mistrzów bel canta, okazał się prawdziwą ucztą dla melomanów.

 

kwie-wos-dk-4134_1701

Archiwum FŁ. Foto: Dariusz Kulesza


Miejsce dla sztuki

Kultura i sztuka są obecne w działalności firmy Atlas niemal od początku jej funkcjonowania. Odpowiedzią na społeczną potrzebę obcowania z wysokiej jakości twórczością była założona w 2003 roku galeria Atlas Sztuki, która szybko stała się jednym z najważniejszych miejsc na polskiej mapie kulturalnej. Jej pomysłodawcą i założycielem był Andrzej Walczak – współtwórca firmy Atlas. W krótkim czasie, za sprawą wyjątkowo aktywnej działalności, nie tylko wystawienniczej, ale również edukacyjnej, Atlas Sztuki znalazł się na czele prywatnych galerii sztuki w kraju. Na przestrzeni 14 lat funkcjonowania gościł dziesiątki wybitnych artystów, prezentował setki jedynych w swoim rodzaju prac, a także dostarczał emocji tysiącom odwiedzających. Wiele spośrów wystaw organizowanych przez Atlas Sztuki prezentowano później w innych galeriach – nie tylko w Polsce, ale i zagranicą.

 

Działalność dobroczynna
Grupa Atlas, lider na polskim rynku chemii budowlanej, mimo nieustannego rozwoju biznesowego i rozszerzającej się skali działalności, nie pozostaje obojętna na problemy otoczenia, w którym funkcjonuje. Już niedługo po powstaniu firmy, zaczęły do niej napływać różnego rodzaju prośby o wsparcie. Ponieważ chęć dzielenia się osiągniętym sukcesem była ogromna, a potrzeb stale przybywało, zdecydowano się usystematyzować tę sferę działalności. W 1996 roku powołałana została Fundacja Dobroczynności Atlas. Wśród jej celów statutowych wymienia się między innymi: pomoc ubogim i chorym, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci, tworzenie, utrzymywanie i prowadzenie hospicjów oraz udzielanie pomocy materialnej instytucjom edukacyjnym i wychowawczym. Dotychczas na wsparcie potrzebujących przeznaczono w sumie ponad 69 milionów złotych.

 

Sponsoring sportowy
Tym, co przybliża firmę odbiorcom i buduje jej wizerunek są bez wątpienia emocje. Trudno o silniejsze niż te sportowe. Dlatego też Atlas towarzyszy polskim sportowcom w ich walce o najwyższe laury. Od stycznia 2015 roku firma jest sponsorem Kamila Stocha. Mistrz olimpijski w skokach narciarskich regularnie gromadzi przed telewizorami miliony kibiców, którzy trzymają kciuki za jego dalekie loty i kolejne sukcesy. Atlas wspiera także Bartłomieja Mroza – para-badmintonistę, od urodzenia niemającego prawego przedramienia oraz Aleksandrę Urbańczyk – utalentowaną łódzką pływaczkę. Choć różnią ich uprawiane dyscypliny, to łączy nie tylko logo sponsora, ale również ogromna pasja i konsekwentne dążenie do wyznaczonych celów.

ay2i0287_5472

Foto: Atlas

Działalność, która się opłaca
Niezależnie od specyfiki biznesu i skali prowadzonej działalności każda firma jest nieodłączną częścią otoczenia, w którym funkcjonuje. Posiadając ku temu odpowiednie środki powinna więc troszczyć się o nie jak najlepiej. Możliwości jest wiele – mecenat kultury, sponsoring czy działalność dobroczynna to tylko niektóre z nich. Kluczem do powodzenia w realizacji celów okołobiznesowych jest ich właściwy dobór i systematyczna realizacja. Efektem odpowiednio prowadzonych działań jest pełnowymiarowy sukces – zarówno w ujęciu wizerunkowym, jak i biznesowym.

 

Biuro prasowe Grupy Atlas

Zobacz również

Kielce dla firm

MUP Kielce dla firm

Zgodnie z diagnozami, rozwój europejskich firm utrudniony jest m.in. przez brak wystarczającej liczby dobrze przygotowanych kandydatów. Pracodawcy nie chcą jednak zatrudniać reprezentantów kategorii NEET (osoby do 30 roku życia, które nie uczą się, nie szkolą i nie pracują) ze względu na niewielkie w ich ocenie doświadczenie zawodowe jej przedstawicieli i kwalifikacje niepasujące do współczesnych wymagań. Projekt pilotażowy ZiP – Zatrudnienie i Przeszkolenie jest odpowiedzią na oba te wyzwania.

Profilaktyka prozdrowotna

Profilaktyka prozdrowotna oparta na nauce

Suplementy diety oraz nutraceutyki stanowią dziś już nie tylko ważne składniki ogólnego uzupełnienia niedoborów diety w witaminy, składniki mineralne i inne ważne dla prawidłowego funkcjonowania substancje biologicznie aktywne. Są również nieodzowną częścią codziennej, spersonalizowanej diety i mogą być ściśle dopasowane do aktualnych, realnych potrzeb człowieka, w zależności od aktywności fizycznej, kondycji organizmu, konieczności wzmocnienia poszczególnych organów oraz procesów biochemicznych, w okresie rozwoju, dorastania czy w okresie ciąży.