O planach inwestycyjnych i rozbudowie fabryki obuwia specjalistycznego, m.in.  dla przemysłu i na potrzeby służb mundurowych rozmawiamy z Piotrem Skrzyńskim, Prezesem Zarządu Protektor S.A.

 


protektor prezesProtektor S.A., spółka z polskim kapitałem, ma swoją szczególną historię, gdyż zaopatruje krajowe służby mundurowe już od 1944 roku. Dzięki jakim działaniom udało się utrzymać produkcję przez tak wiele lat w zmieniającej się koniunkturze?

Od dawna byliśmy uznanym producentem specjalistycznego obuwia na potrzeby wojska, policji czy straży pożarnej. Ale nasze produkty dzięki zastosowaniu nowoczesnych materiałów, wysokiej jakości produkcji oraz szerokiej ofercie znajdują odbiorców przede wszystkim w wielu gałęziach przemysłu i usług od wielu lat. Zawsze stawialiśmy na wysoką jakość asortymentu i dzięki temu zyskaliśmy renomę i zaufanie odbiorców, nie tylko na rodzimym rynku, ale również na zagranicznym.

 

Jakie produkty obecnie znajdują się w portfolio spółki?

Stałymi klientami są  klienci z szeroko rozumianego obszaru przemysłu. W sumie mamy ich około 3 tys. w Europie Zachodniej oraz Środkowej. Buty produkowane przez Protektor S.A. są dostosowane do różnorodnych warunków klimatycznych oraz terenowych i znajdują zastosowanie wszędzie tam, gdzie ochrona pracowników jest szczególnie ważna. Jesteśmy czołowym producentem obuwia przemysłowego, używanego na różnych stanowiskach technologicznych, by uczynić pracę bezpieczniejszą i bardziej komfortową.  Szczególną grupą obuwia bezpiecznego  jest obuwie białe przeznaczone dla przemysłu spożywczego, gastronomii czy medycyny. Ten wyrób produkowany jest przede wszystkim pod naszą, niemiecką nazwą ABEBA i dystrybuowany na terenie Niemiec oraz Europy Zachodniej. Na tym rynku jesteśmy niekwestionowanym liderem. Tradycyjnie zaopatrują się u nas także szeroko rozumiane służby mundurowe, dlatego nasza produkcja obejmuje także obuwie ciężkie, w tym militarne i strażackie. Poza tym w ofercie mamy również buty trekkingowe.

 

Protektor zdj3
Od września ubiegłego roku mają Państwo nową siedzibę i halę produkcyjną. Jakie w związku z tym mają Państwo plany na przyszłość?

Dotychczas produkcję obuwia przemysłowego, zawodowego oraz militarnego dla znaku towarowego PROTEKTOR, prowadziliśmy w naszej starej lokalizacji w centrum Lublina. Dodatkowo jako Grupa Kapitałowa posiadamy produkcję obuwia przemysłowego w swoich kolejnych dwóch fabrykach w Mołdawii, gdzie dominuje znak towarowy ABEBA. Uruchomienie nowego zakładu, który umiejscowiliśmy w podlubelskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej EURO–PARK Mielec, daje nam nie tylko możliwość konsolidacji produkcji dla technologii PU/TPU w jednym miejscu, ale także większe możliwości produkcyjne w obszarze obuwia przemysłowego czyli tzw. roboczego. W tej nowej lokalizacji planujemy wytwarzanie obuwia na poziomie pół miliona par w skali rocznej, począwszy od 2019 roku. Stawiamy na nowe technologie, nowoczesny park maszynowy oraz na terminowość naszych dostaw. Ten ostatni punkt jest dla nas niezwykle ważny i na tym obecnie szczególnie będziemy skupiać naszą uwagę.


Rozmawiała Joanna Chrustek

Zobacz również

Zbliża się Europejskie Forum Biznesu 2023!

Europejskie Forum Biznesu 2023

Europejskie Forum Biznesu to wydarzenie, które na stałe zagościło w biznesowych kalendarzach. Co roku podczas forum poruszane są istotne dla przedsiębiorców zagadnienia z zakresu zarządzania, zrównoważonego rozwoju, jakości i polityki pracowniczej.

Dodatkowo w czasie Gali Finałowej poznajemy laureatów prestiżowych tytułów Najwyższa Jakość QI oraz Liderzy Społecznej Odpowiedzialności.
W tym roku EFB 2023 odbędzie się 1 grudnia w Pijalni Głównej Uzdrowiska Krynica-Żegiestów w Krynicy-Zdroju. Debaty i rozmowy forum będą transmitowane online za pośrednictwem strony Facebook.com/ForumBiznesu.

Coraz więcej Polaków rozpoznaje phishing

oraz więcej Polaków rozpoznaje phishing

Ale tylko połowa wie co zrobić, gdy kliknie w link

86 proc. Polaków deklaruje, że potrafi rozpoznać fałszywy e-mail, sms lub telefon, w którym przestępcy podszywają się pod znaną firmę lub instytucję. Ale absolutną tego pewność ma tylko co piąty ankietowany. Znacznie gorzej wypadamy, gdy trzeba zareagować na kradzież danych osobowych. O tym, jakie działania należy podjąć w takiej sytuacji, wie niespełna 56 proc. respondentów. W przypadku wycieku danych z serwisu lub aplikacji, w której ma się konto, tylko 45 proc. ich posiadaczy wiedziałoby jak się zachować. To wnioski z badania przeprowadzonego na zlecenie ChronPESEL.pl i Krajowego Rejestru Długów pod patronatem Urzędu Ochrony Danych Osobowych i Instytutu Prawa Ochrony Danych Osobowych.