Rozmowa z Dominiką Kufel, Quality&Security Manager w itelligence sp. z o.o.

 

itelligence DominikaKufel dms 1Jakie były początki działalności itelligence i jak ocenia Pani rozwój i aktualną pozycję rynkową Państwa Firmy?

 

Nasza firma w tym roku obchodzi 30-lecie istnienia na świecie, w przyszłym będziemy świętować 25-lecie oddziału w Polsce. Działamy zatem niemal tak długo, jak cała branża informatyczna w Polsce. W 2000 r., w Tarnowie Podgórnym pod Poznaniem, w dedykowanym, certyfikowanym budynku, spełniającym wszystkie branżowe normy, uruchomiliśmy własne data center. W tamtych czasach byliśmy pionierami usług outsourcingu IT, które ewoluowały do dzisiejszych usług typu Managed Services i Cloud Services. Korzystając z wiedzy i doświadczeń naszych kolegów z siedziby firmy w Niemczech, stworzyliśmy atrakcyjny model usług dla polskiego rynku i szybko staliśmy się jednym z wiodących dostawców usług IT oraz konsultingu SAP. Mocną pozycję utrzymujemy do dziś kładąc nacisk na rozwój kompetencji naszego zespołu oraz bliskie partnerstwo z kluczowymi dostawcami innowacyjnych technologii, zarówno w obszarze usług, jak i infrastruktury – SAP, IBM, AWS, Microsoft. W opublikowanym w czerwcu największym raporcie dotyczącym kondycji polskiej branży ICT w Polsce, Computerworld Top 200, plasujemy się w ścisłej czołówce największych firm IT działających na rodzimym rynku. W kluczowych rankingach zajmujemy wysokie pozycje: czwarte w kategorii Najwięksi dostawcy usług centrów przetwarzania danych, siódme w kategorii Najwięksi dostawcy usług w modelu cloud  czy tuż za pierwszą dziesiątką w kategorii Najwięksi dostawcy usług ERP.

 

Gdyby miała Pani opisać misję Państwa firmy jednym zdaniem, jak by ono brzmiało?

Nie mam wątpliwości, że to zdanie to po prostu nasza misja: We Transform. Trust into Value, która odzwierciedla nasze ambicje, definiuje cel istnienia naszej spółki i sposób, w jaki działamy. Koncentrujemy się na rozwiązaniach, które generują trwałą wartość dla naszych klientów, stawiamy na innowacje, projektujemy, wdrażamy i stale ulepszamy oferowane usługi. W swoich działaniach kierujemy się uczciwością i odpowiedzialnością, dzięki którym budujemy zaufanie. To bardzo świadome podejście, bez zaufania trudno wyobrazić sobie trwałe relacje, również biznesowe.

Do kogo przede wszystkim kierują Państwo swoją ofertę i co wyróżnia ją na rynku?

Nasza oferta skierowana jest do średnich i dużych przedsiębiorstw wszystkich branż. Przede wszystkim do tych, które chcą wykorzystać możliwości, jakie niesie ze sobą cyfryzacja. W dzisiejszych czasach dobrze zaplanowana strategia cyfrowej transformacji to podstawa, bez której nie da się budować przewagi konkurencyjnej. Organizacje, które przegapią ten czas zostaną w tyle, albo wręcz znikną z rynku. W naszej ofercie znajdują się wszystkie innowacyjne rozwiązania SAP odpowiadające tym wyzwaniom  np. SAP S/4HANA – zaawansowane oprogramowanie biznesowe ERP działające w czasie rzeczywistym, SAP C/4HANA – zestaw zintegrowanych rozwiązań obsługujących wszystkie procesy związane z obsługą klienta, od sprzedaży, przez marketing, po obsługę serwisową czy SAP Ariba – kompleksowa platforma zakupowa B2B w chmurze. Niezależnie od tego, czy klient prowadzi działalność produkcyjną, usługową, transportową czy inną, jesteśmy w stanie dobrać narzędzia idealnie dopasowane do jego potrzeb i specyfiki branży. Kompetencje związane z konsultingiem SAP uzupełniamy ofertą naszego data center. I w tym obszarze mamy do zaoferowania usługi w ramach technologii z najwyższej półki. Ta kompleksowość zdecydowanie wyróżnia nas na rynku. Niewiele jest firm w Polsce, które oferują tak szeroki zakres usług – od analizy dostępnych rozwiązań, przez wdrożenie, po ich utrzymanie i rozwój. Inną naszą przewagą jest fakt, że należymy do międzynarodowej grupy, a ta do korporacji NTT Data, globalnego lidera branży ICT. Dzięki takiej strukturze właścicielskiej w unikatowy sposób łączymy globalne zasoby wiedzy i doświadczeń z lokalną obecnością i znajomością krajowej specyfiki.

 

Jak zdefiniowałaby Pani pojęcie „najwyższa jakość” w odniesieniu do Państwa działalności?

 

Jakość widzimy w wielu wymiarach - działania całej organizacji, portfolio rozwiązań i usług, a także w wymiarze jednostkowym, każdego pracownika naszej firmy.  
W 2010 r. itelligence uzyskała certyfikat potwierdzający pomyślne wdrożenie Zintegrowanego System Zarządzania (ZSZ) spełniającego wymagania międzynarodowych standardów w zakresie bezpieczeństwa informacji (ISO/IEC 27001), zarządzania usługami IT (ISO/IEC 20000) i zarządzania ciągłością działania (ISO 22301). Nasz ZSZ obejmuje całą działalność, wszystkie lokalizacje i procesy oraz realizowane usługi. Od lat itelligence corocznie poddawana jest  audytom nadzoru, a raz na trzy lata audytom recertyfikacyjnym, które przeprowadzane są przez akredytowaną międzynarodową jednostkę certyfikacyjną. Rok rocznie przeprowadzany jest również w naszej organizacji audyt wewnętrzny ZSZ.

 

Wielokrotnie audytują nas też w data center sami klienci. Wychodząc naprzeciw ich wymaganiom związanym ze sprawozdawczością finansową, od 2006 r. świadczymy im usługi zgodnie z systemem kontroli wewnętrznej spełniającym wymagania standardu ISAE3402. W związku z tym poddawani jesteśmy corocznie audytom potwierdzającym pomyślne wyniki kontroli czego rezultatem są raporty Service Organization Control (SOC 1). Robimy to, aby zapewnić realizację usług zgodnie z korporacyjnymi wymaganiami Compliance and Security wytyczonymi zarówno przez Grupę itelligence, jak i samych klientów, którzy od dostawcy oczekują, że będzie świadczył usługi zgodne z międzynarodowymi standardami i branżowymi „best practices”. Klienci chcą mieć pewność i gwarancję, że dostawca taki jak itelligence realizuje usługi, zapewniając im wymaganą jakość, bezpieczeństwo danych i ciągłość procesów biznesowych poprzez nieustanną minimalizację ryzyka utraty danych i zakłócenia ciągłości działania.

 

Aby zapewnić wysoką jakość usług, itelligence współpracuje ze sprawdzonymi i zaufanymi partnerami, globalnymi producentami i dostawcami produktów oraz rozwiązań, które stosowane są w celu realizacji usług z naszego portfolio. Dlatego kładziemy nacisk na bliskie partnerstwo ze wspomnianymi liderami rynkowymi – SAP, IBM, AWS, Microsoft.

Jakość wyraża się również w postawie i działaniu każdego z naszych pracowników. Wśród ważnych dla nas wartości znajdują się m.in. zaufanie, odpowiedzialność, teamwork, profesjonalizm, uczciwość. Działając zgodnie z nimi i zasadami obowiązującego w itelligence ZSZ mamy pewność, że każdy z nas daje z siebie to co najlepsze i niezbędne do rzetelnej realizacji naszych zobowiązań wobec klientów.

 

Są Państwo wielokrotnym Laureatem Programu Najwyższa Jakość Quality International. Czy traktują Państwo ten fakt jako nobilitację i docenienie dotychczasowych osiągnięć czy raczej jako zobowiązanie na przyszłość?

 

Zdobycie takiego wyróżnienia jest zarówno nagrodą za ciężką pracę i potwierdzeniem, że nasza polityka ZSZ jest słuszna, ale także zobowiązaniem. Każdy obecny i potencjalny klient ma bowiem prawo oczekiwać od nas najwyższego poziomu usług.  To także dla na dodatkowa motywacja, aby nie robić kroku w tył i w każdej kolejnej edycji móc stanąć na podium, ciesząc się z kolejnej nagrody. Będąc od lat uczestnikiem i laureatem Programu Najwyższa Jakość mamy już pokaźną kolekcję statuetek, które dumnie prezentujemy w naszym biurze.

 

Właściwie w każdej branży, także w Państwa sektorze rynkowym, bardzo istotną rolę odgrywa postęp techniczny i technologiczny. Czy Pani zdaniem intelligence to firma innowacyjna?

 

itelligence to zdecydowanie firma innowacyjna. Mamy wieloletnią tradycję bliskiej współpracy z SAP czy IBM. Niemal współuczestniczymy w projektowaniu innowacyjnych rozwiązań, testujemy je i dzielimy się naszym spostrzeżeniami z producentem. Nasze zdanie jest w tym procesie ważne. Jednocześnie sami, na bazie rozwiązań SAP i nie tylko, projektujemy innowacje, które są doceniane i nagradzane. Do finału prestiżowego konkursu SAP Innovation Award zakwalifikowało się kilka projektów itelligence z obszaru Internetu Rzeczy i Sztucznej Inteligencji,  a jeden z nich znalazł się w wąskiej grupie zwycięzców. I choć mogłoby się wydawać, że niektóre pomysły są bardzo futurystyczne są  już dziś wykorzystywane u naszych klientów w praktyce – np. avatar w obsłudze klienta czy drony w służbie rolnictwa. Ale innowacyjność może mieć też mniejszą skalę. Nie stoimy w miejscu, codziennie, bazując na naszej wiedzy, doświadczeniach i tym, co najlepsze w dostępnych technologiach, projektujemy i ulepszamy dla naszych klientów rozwiązania, dzięki którym mogą w innowacyjny sposób podejść do swojej działalności.

 

Rozmawiała Joanna Jakoweńko

Zobacz również

Nowoczesne opakowania dla gastronomii

Opakowania Bittner

W maju br. w Polsce zaczęła obowiązywać Dyrektywa SUP (single-use-plastics), która znacznie ogranicza używanie jednorazowych opakowań i przedmiotów z tworzyw sztucznych. To ogromne wyzwanie, zwłaszcza dla branży gastronomicznej, ale również firm innych sektorów, które musiały dostosować się do nowych przepisów. To oczywiście również szansa dla producentów opakowań.

Proceder zaniżonych odszkodowań

Proceder zaniżonych odszkodowań

W Polsce ponad 80 proc. odszkodowań jest poniżej oczekiwanej przez poszkodowanego wartości. Problem dotyczy nie tylko należności z OC, ale też pieniędzy z AC, polis na życie, chorobowych, zabezpieczających przyszłość dzieci i innych ubezpieczeń.