Kiedy pięć lat temu spółka Koleje Wielkopolskie uruchomiła swój pierwszy pociąg, rozpoczęła budowanie nowej jakości na wielkopolskich torach.

Godzina 4:40, 1 czerwca 2011 r. z Wolsztyna do Leszna wyrusza w trasę pierwszy w historii pociąg Kolei Wielkopolskich. Tak rozpoczęła się faktyczna działalność spółki, która dzisiaj obsługuje linie kolejowe województwa wielkopolskiego, a także wybrane odcinki linii w województwach: lubuskim, kujawsko-pomorskim oraz łódzkim.

 

Spółka jest sprawnie funkcjonującym przedsiębiorstwem, realizującym regionalne przewozy pasażerskie. Przez  pięcioletni okres funkcjonowania systematycznie podnoszono jakość świadczonych usług pasażerskich publicznego transportu zbiorowego. Skutecznie realizując założenia organizatora przewozów – Samorządu Województwa Wielkopolskiego, KW oferują wysoką  jakość i rzetelność realizowanych przewozów, dysponują kompetentną kadrą pracowników – zarówno w zakresie front-line, jak i zaplecza technicznego.

Nowoczesne pojazdy zakupione przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego, z których korzysta przewoźnik, są jednym z synonimów niezawodnej, nowoczesnej i punktualnej kolei. Spółka oferuje usługi transportowe przyjazne wielu grupom klientów, co stanowi ciekawą alternatywę dla ruchu kołowego.

 

Działalność Kolei Wielkopolskich w dużej części pokrywa zapotrzebowanie ludności na przewozy do szkół, uczelni oraz miejsc pracy na obsługiwanych obszarach. Proponowana oferta w znaczącym stopniu przyczynia się do zaspokajania potrzeb ludności w zakresie przejazdów wycieczkowych oraz turystyczno-rekreacyjnych. Skutkiem tych działań jest stała promocja Wielkopolski, jako regionu o dużej atrakcyjności turystycznej.

 

Wśród dotychczasowych sukcesów Kolei Wielkopolskich, oprócz funkcjonującego już systemu sprzedaży biletów przez telefon komórkowy w aplikacji SkyCash, wymienić należy system internetowej sprzedaży biletów; dynamika wzrostu w tych mobilnych kanałach sprzedaży jest imponująca.

 

Koleje Wielkopolskie były dwukrotnie uhonorowane certyfikatem „Godło – Najwyższa Jakość - Quality International” – w 2014 i 2015 r. Niezależnie od przyznawanych wyróżnień spółka cały czas dąży do perfekcji na wszystkich płaszczyznach funkcjonowania. Odpowiedzią na wysokie oczekiwania wobec świadczonych przez Koleje Wielkopolskie usług była decyzja o wdrożeniu Zintegrowanego Systemu Zarządzania. Dzięki temu od 2015 r. Koleje Wielkopolskie mogą się szczycić posiadaniem 3 certyfikatów ISO w zakresie: systemu zarządzania jakością (PN-EN ISO 9001:2008), systemu zarządzania środowiskowego (PN-EN ISO 14001:2004) i systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy (PN-N-18001: 2004).

 

Optymalne warunki dla trwałości procesu przewozowego zapewniają obiekty serwisowania pojazdów i organizacja serwisu. Dlatego też nieużytkowne od lat 90. obiekty w Zbąszynku zamienione zostały w sprawnie funkcjonujący Punkt Utrzymania Taboru. Tamtejsza infrastruktura torowa, jaki i sieć trakcyjna oraz budynki po renowacji spełniają parametry konieczne do serwisu pojazdów kolejowych.

Dziś Koleje Wielkopolskie są jednym z przewoźników, który samodzielnie serwisuje pojazdy, a zrealizowane prace remontowe pozwoliły na uzyskanie stanowisk przeglądowo-naprawczych dla pociągów elektrycznych oraz stanowiska do naprawy silników trakcyjnych innych podzespołów pojazdów trakcji elektrycznej.    

Wszystkie te doświadczenia pozwalają stwierdzić, że Koleje Wielkopolskie sprostały postawionym wyzwaniom i osiągają wyznaczone cele. Jednocześnie spółka w dalszym ciągu dąży ku doskonaleniu i innowacyjności.

Zobacz również

Fascynująca podróż w przeszłość

Centrum Wycieczkowego Tyskich Browarów Książęcych

Jesienią ubiegłego roku odbyło się uroczyste otwarcie Muzeum Tyskich Browarów Książęcych. Dziś jest to jedna z pereł na szlaku śląskich atrakcji turystycznych, odwiedzana przez kilkadziesiąt tysięcy turystów rocznie. Historię serwuje się tu nowocześnie i z wielką pasją, zaś jej zgłębianie to fascynująca podróż w czasie przez cztery wieki warzenia „Złota Tychów”. Ofertę turystyczną uzupełnia unikalna na skalę Polski możliwość zwiedzania działającego niemal od 400 lat browaru.

„Choroby hybrydowe” organizacji. Jak je wyleczyć?

„Choroby hybrydowe” organizacji. Jak je wyleczyć?

Organizacje hybrydowe, funkcjonujące na polskim rynku, mierzą się ze złożonymi wyzwaniami. Eksperci ds. środowiska pracy z Colliers Define przeanalizowali dane zebrane w ramach badania „Hybrid & Beyond”, żeby sprawdzić, czy pomiędzy problemami wskazywanymi w ankiecie występują jakieś zależności. Okazało się, że można mówić o współwystępowaniu pewnych charakterystycznych symptomów. Wyodrębnionym skupiskom wyzwań nadali nazwy: apatioza organizacyjna, dur efektywnościowy, rozprosz złośliwy. W najnowszej publikacji z serii „Hybrid Work Insights” opisują typowe objawy „chorób hybrydowych” wraz z metodami ich leczenia.