Dyskusja dotycząca efektywnej rekrutacji oraz potrzeb kadrowych na polskim rynku pracy
Uczestnicy debaty:
- dr Adrianna Frączek, Prorektor ds. nauki i jakości kształcenia, Powiślańska Szkoła Wyższa
- dr Małgorzata Karpińska-Karwowska, doktor nauk ekonomicznych, naczelna pielęgniarka Szpitala Powiatowego w Piszu, wykładowca akademicki w Międzynarodowej Akademii Nauk Stosowanych w Łomży
- Mikołaj Akerman, Prezes Zarządu MPS Sp. z o.o., rekrutacje dla branży medycznej

 

Moderator: dr inż. Józef Zakrzewski, ekspert w zakresie zarządzania zmianami i usprawnieniami organizacyjnymi

Spotkanie zostało zarejestrowane 1 grudnia 2023 roku podczas Europejskiego Forum Biznesu 2023

Zobacz również

Systemowe zarządzanie w ANWILU

Systemowe zarządzanie w ANWILU

ANWIL jest jednym z wiodących przedsiębiorstw branży chemicznej w kraju, liczącym się w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentem nawozów azotowych. Jako jedyna firma w Polsce produkuje także suspensyjny polichlorek winylu. Od 25 lat w ANWILU funkcjonują systemy zarządzania. Za wdrożony Zintegrowany System Zarządzania spółka otrzymała właśnie Złote Godło QI 2023 w Programie Najwyższa Jakość Quality International.

Sztuczna inteligencja nie wywoła rewolucji na rynku badawczym

Sztuczna inteligencja nie wywoła rewolucji na rynku badawczym

Sztuczna inteligencja nie zrewolucjonizuje rynku badawczego, ale na pewno doprowadzi do jego ewolucji. Dla branży oznacza to mniej więcej tyle samo plusów, co minusów. Wśród tych drugich należy wymienić farmy botów, które będą fałszować wyniki badań, a to będzie wysoce kosztowna i długotrwała walka. Z kolei korzyścią może być przyspieszenie prac, prowadzonych pod czujnym okiem człowieka. Wprowadzenie AI z pewnością nie doprowadzi do masowych zwolnień pracowników, bo kontrolowanie technologii jest niezbędne, by unikać błędów. Ponadto sztuczna inteligencja nie jest w stanie nabrać pewnych ludzkich cech, koniecznych w tej pracy. Mimo tego AI może przejąć 1/3 rynku w perspektywie 4-5 najbliższych lat. Wówczas też zaczną być zauważalne oszczędności. Natomiast wcześniej klienci odczują podniesienie cen, bo wprowadzanie nowoczesnych technologii to przecież dodatkowe koszty. Jednak z czasem to się ustabilizuje.