„Czarne złoto” w ofercie Uzdrowiska Lądek-Długopole S.A.

"CZARNE ZŁOTO" W OFERCIE

UZDROWISKA LĄDEK-DŁUGOPOLE S.A.

Pracodawcy obawiają się pokolenia ‘Z’, a Zetki boją się wejścia na rynek pracy

A ZETKI BOJĄ SIĘ WEJŚCIA NA RYNEK PRACY

Ambitni, świadomi, otwarci na różnorodność. Chcą zmieniać świat i tworzyć własne biznesy. Wiedzą, jak „inteligentnie” korzystać z nowoczesnych technologii, cenią sobie doznawanie i bycie również poza światem cyfrowym. Zmiana jest dla nich wartością – umieją przystosować się do każdych warunków, jednak ani na chwilę nie zapominają o swoich celach i wartościach i… nie są przygotowani do rozpoczęcia kariery zawodowej... To nieco zaskakujący, ale prawdziwy portret Zetek, czyli najmłodszego pokolenia pracowników1. Nie ma wątpliwości, że zrewolucjonizuje ono rynek pracy, bo już dyktuje na nim własne zasady, jednak jest i druga strona medalu. 65% osób wieku 18-24 lat nie czuje się odpowiednio przygotowanych do tego, by w  ogóle się na nim pojawić2.

Sztuczna inteligencja nie wywoła rewolucji na rynku badawczym

Sztuczna inteligencja nie zrewolucjonizuje rynku badawczego, ale na pewno doprowadzi do jego ewolucji. Dla branży oznacza to mniej więcej tyle samo plusów, co minusów. Wśród tych drugich należy wymienić farmy botów, które będą fałszować wyniki badań, a to będzie wysoce kosztowna i długotrwała walka. Z kolei korzyścią może być przyspieszenie prac, prowadzonych pod czujnym okiem człowieka. Wprowadzenie AI z pewnością nie doprowadzi do masowych zwolnień pracowników, bo kontrolowanie technologii jest niezbędne, by unikać błędów. Ponadto sztuczna inteligencja nie jest w stanie nabrać pewnych ludzkich cech, koniecznych w tej pracy. Mimo tego AI może przejąć 1/3 rynku w perspektywie 4-5 najbliższych lat. Wówczas też zaczną być zauważalne oszczędności. Natomiast wcześniej klienci odczują podniesienie cen, bo wprowadzanie nowoczesnych technologii to przecież dodatkowe koszty. Jednak z czasem to się ustabilizuje.  

Zobacz również

Automotive stawia czoła wyzwaniom naszej ery

Automotive stawia czoła wyzwaniom naszej ery

W niemal każdej produkowanej na świecie ciężarówce i naczepie znajdują się złącza elektryczne i pneumatyczne produkowane przez koncern Phillips. Komponenty te powstają także w polskiej fabryce – Phillips Poland Sp. z o.o., która aktywnie odpowiada na zmiany zachodzące na rynku motoryzacyjnym.

Czy nadchodzi koniec ery work-life balance?

Work-life fit – o co chodzi?

Co jakiś czas w mediach i opinii publicznej pojawiają się nowe określenia zwiastujące trendy z obszaru łączenia pracy i życia osobistego. Dyskusje nad osiągnięciem równowagi między życiem zawodowym a prywatnym były prowadzone jeszcze przed wybuchem pandemii, która tylko wzmocniła ten dyskurs i wymogła zastanowienie się nad tym, co jest dla nas ważne zarówno w życiu, jak i w pracy.  Firmy, które nie tylko obserwują trendy, ale też starają się patrzeć w przyszłość rynku pracy wiedzą, że znany wszystkim trend work-life balance staje się coraz mniej popularny. Jego miejsce zaczyna zastępować work-life fit, który może też go wzbogacić o dodatkowe możliwości, w zależności od potrzeb pracowników.