Spadła rok do roku liczba zlikwidowanych firm.

Od stycznia do marca br. liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej (JDG) była o przeszło 6% mniejsza niż w analogicznym okresie 2023 roku. Prawie 20% ww. przypadków dotyczyło firm bez wskazanego miejsca wykonywania działalności, a niespełna 13% – województwa mazowieckiego. W tym samym okresie o 2% wzrosła liczba wniosków dotyczących zawieszenia działalności. Eksperci, analizując powyższe dane i bieżącą sytuację na rynku, twierdzą, że w najbliższych miesiącach sytuacja powinna lekko się poprawiać, ale raczej nie ma co oczekiwać, że nagle wybuchnie boom na „odmrażanie” działalności lub drastycznie zmienią się liczby w kwestii zamykania firm. Jednocześnie znawcy tematu zapowiadają, że będzie lepiej niż rok temu.

73% polskich firm jest spokojnych o perspektywy eksportu w 2024 r.

Od pandemii Covid-19, przez inwazję na Ukrainę, po ożywienie napięć na Bliskim Wschodzie, kryzys po kryzysie stworzył trudne i niepewne środowisko dla eksporterów. Czy rok 2024 może przynieść firmom trochę światła na końcu tunelu? Aby się tego dowiedzieć, Allianz Trade przeprowadził ankietę wśród ponad 3000 eksporterów z Chin, Francji, Niemiec, Włoch, Polski (ponad 400 firm), Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i USA 1 w ramach trzeciej edycji Globalnego Badania.

Kampania rekrutacyjna dostosowana do pokolenia

Z najnowszego badania przeprowadzonego przez firmę Resume Builder wynika, że aż 36% menedżerów ds. rekrutacji przyznaje się do uprzedzeń względem kandydatów z pokolenia Z. Dodatkowo, 34% z nich wyraża obawy co do zatrudniania osób w wieku powyżej 60 lat. Z drugiej strony firmy potrzebują pracowników. A tych znajdą w każdej z grup pokoleniowych. Kluczowe staje się pytanie, jak skutecznie do nich dotrzeć?

Zobacz również

Niezawodna skuteczność sprzątania i perfumowane zapachy idą w parze

Maria Szymańska, Prezes Luba Sp. z o.o.

Domowe środki czystości to produkty których nie może zabraknąć w domu. Sięgamy po nie niemal codziennie, często z przyzwyczajenia. Zadaniem marki Luba było wykreowanie środków czystości nowej generacji. Dlatego też kreując nasze produkty, zadbaliśmy nie tylko o ich skuteczność, ale też wygodę i poręczność jakie dają nawilżane ściereczki. Nasze produkty do sprzątania połączyliśmy z rosnącą potrzebą i trendem aromaterapii, tworząc unikalną linię kosmetyków dla domu w formie nawilżanych ściereczek do czyszczenia różnych powierzchni. Każda z naszych perfumowanych ściereczek Comfort posiada unikalną, wyjątkowo piękną kompozycję zapachową, która utrzymuje się w powietrzu jeszcze na długo po sprzątaniu.

Rekrutacja za pomocą portali społecznościowych - wady i zalety

Rekrutacja za pomocą portali społecznościowych

Rekrutacja za pomocą portali społecznościowych staje się coraz bardziej powszechną praktyką w branży Human Resources. Badanie przeprowadzone przez okpraca24.pl we współpracy z ekspertami Uniwersytetu Warszawskiego pokazuje, jak przebadani specjaliści HR wykorzystują social media w codziennej pracy.