Dlaczego znikają mikrofirmy?

Małe firmy korzystają także z upadłości konsumenckiej. 617 małych firm upadło tak, jak robią to konsumenci.

•    Ten rok może być rekordowy, jeśli chodzi o upadłości konsumenckie. W październiku było ich aż o 25 proc. więcej niż miesiąc wcześniej.
•    To problem w dużym stopniu dotykający także jednoosobowych działalności gospodarczych (JDG). W 10 miesięcy 2024 roku aż 617 przedsiębiorców zamiast upadłości firmy ogłosiło upadłość konsumencką.  
•    Z upadłościami mierzą się na dużą skalę przedsiębiorcy w sektorach takich jak: przemysł, budownictwo, transport i gospodarka magazynowa.
•    Upadłość to dla małej firmy ostateczność, która mocno ogranicza możliwości w przyszłości.  Lepiej wcześniej szukać narzędzi, które pozwolą utrzymać płynność.

Zmiany w KSeF: oficjalne testy systemu w 2025 roku, niższe kary dla firm, nowy harmonogram wdrożenia

Rząd przedstawił nowy harmonogram wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur. Oprócz tego zapowiedziane zostały m.in. obniżenie kar dla firm, które nie dostosują się w określonym czasie do wymogów KSeF, a także postulowana przez przedsiębiorców możliwość dodawania załączników w e-fakturze. Najnowsze informacje na temat KSeF komentuje Anna Puka, Dyrektor Działu Pre-sales Consulting w WEBCON.

Co można „wrzucić” w koszty JDG?

Prowadząc jednoosobową działalność gospodarczą (JDG) i rozliczając ją na zasadach ogólnych, czyli według skali podatkowej lub podatkiem liniowym przedsiębiorca może rozliczać koszty uzyskania przychodu (pomniejszyć dochód firmy o koszty) płacąc tym samym mniejszy podatek dochodowy.

Zobacz również

CarnaLife – innowacyjne rozwiązania medyczne

O nowoczesnych technologiach z zakresu telemedycyny i rozszerzonej rzeczywistości rozmawiamy z Krzysztofem Mędralą, Prezesem MedApp S.A.

System monitorowania ciśnienia w oponach teraz w każdej ciężarówce

Phillips Europe- System monitorowania ciśnienia w oponach teraz w każdej ciężarówce

Popularny w samochodach osobowych system kontroli ciśnienia w oponach, teraz wkracza na rynek pojazdów ciężarowych i przyczep. Do stosowania tego rozwiązania obligują producentów tych pojazdów nowe przepisy prawne.