Wyzwania dla polskiego biznesu

Zmieniające się warunki gospodarcze, rosnące koszty operacyjne i dynamiczna sytuacja na rynkach międzynarodowych sprawiają, że firmy muszą dostosowywać swoje strategie, aby utrzymać stabilność i konkurencyjność. Kluczowe wyzwania, z którymi mierzy się obecnie polski biznes, to między innymi rosnąca niepewność geopolityczna, presja inflacyjna, transformacja energetyczna oraz konieczność cyfryzacji.

Ponad połowa Polaków boi się kradzieży tożsamości

Co drugi Polak (52 proc.) obawia się kradzieży tożsamości, ale nie wszyscy odczuwają niebezpieczeństwo w takim samym stopniu. Młodzi ludzie i mieszkańcy wsi znacznie rzadziej czują się zagrożeni niż osoby w średnim wieku i seniorzy żyjący w miastach. Zdecydowanie najbardziej boimy się, że cyberprzestępcy wykorzystają nasze dane do zaciągnięcia kredytu lub pożyczki – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie serwisu ChronPESEL.pl i Krajowego Rejestru Długów.

Zobacz również

Innowacyjne usługi medyczne

Justyna Domienik-Karłowicz, Prezes Zarządu Centrum Medycznego MAVIT

Centrum Medyczne MAVIT Sp. z o.o. to sieć wysokospecjalistycznych ośrodków w Warszawie i Katowicach, powstałych 21 lat temu w odpowiedzi na potrzeby pacjentów na wysokiej jakości usługi medyczne z zakresu okulistyki, będące skuteczną alternatywą wobec oferty publicznego systemu opieki zdrowotnej.

W trosce o stawy

W trosce o stawy

Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne LEK-AM mierzy się obecnie z kilkoma istotnymi wyzwaniami na rynku farmaceutycznym. Aby im sprostać firma planuje rozszerzenie swojej działalności na kolejne kraje oraz wprowadzenie produktów w nowych obszarach terapeutycznych. Firma koncentruje się na rozwijaniu eksportu oraz zdobywaniu międzynarodowych certyfikatów jakości, takich jak ISF dla suplementów diety, co ułatwia wprowadzanie produktów na rynki zagraniczne. LEK-AM nieustannie inwestuje też w nowoczesne technologie produkcji oraz badania i rozwój (R&D).